Sunday, April 14, 2013

Baju Sukan Sekolah

Setiap kali masuk minggu baru dan hari pertama sekolah, mama akan rasa sedikit stress. Lebih2 lagi kalau abi takda. Kalau jatuh hari Ahad, cabarannya ialah nak menyiapkan Fawwaz awal dan tiba di sekolah sebelum pukul 7.30 pagi. Fawwaz kena masuk perhimpunan sekolah bersama kakak2 dan abang2 senior. Dan selalunya Fawwaz akan masuk ke kawasan sekolah dengan pelbagai alasan. Fawwaz akan hanya berdiri di tepi dinding sampailah ada cikgu yang berjaya bawa Fawwaz masuk (selain cikgu kelas).

Hari ni sekolah bermula pada hari Isnin sebab semalam cuti. Cabaran hari ni ialah untuk memaksa Fawwaz menyarungkan T Shirt sukan yang Fawwaz tak pernah suka. Sekali je Fawwaz pakai masa nak ambil gambar kelas. Hari tu Fawwaz pergi dengan 'moody'nya. Kali ni, mama berdoa sedari semalam supaya Allah lembutkan hati Fawwaz hanya untuk menyarung baju tu. Namun sampai keluar rumah pun, Fawwaz masih taknak pakai.

Jadi, pagi ni mama beri 2 pilihan saja. Membawa baju sukan tu dan baju lama warna biru yang Fawwaz dah tak mau pakai. Sampai separuh jalan Fawwaz tak berbaju, cuma pakai seluar sukan lengkap sampai kasut. Bila dah dekat sekolah tu, tiba-tiba Fawwaz bersuara nak pakai baju. Mama hentikan kereta kat tepi jalan dan senyum berjaya. Dengan relanya Fawwaz pakai baju tu. Lega sangat. Segalanya lancar sampailah Fawwaz masuk ke kelas.

Mama balik semula ke rumah dengan senyuman gelihati dan penuh syukur. Terima kasih ya Allah. Doa mama untuk Fawwaz memang selalu Allah makbulkan dengan apa cara pun...  Kenalah mama belanja Fawwaz pasta carbonara Pizza Hut tengahari nanti  :))

Tak tau apa yg tak menarik di mata Fawwaz. Umi tengok hensem je Fawwaz pakai baju nih... :D


No comments:

Post a Comment