Monday, October 10, 2011

Perubahan...

Dah 3 hari ku kembali di bumi Bahrain ni.. di Emirates Building, Juffair.  Keadaan di luar macam biasa2 yg selalu saya ceritakan.  Kalini dah tak panas macam sebulan dua yg lepas.  Macam cuaca kat Malaysia je, cuma tak hujan.

Dapur saya pun dah aktif kembali dengan masakan Malaysia dan Jawa.  Kesian, lama akak tinggalkan en abe mengelolakan makanannya sendiri.  Dah buatkan sambal sardin, cucoq dan bilis kurma ayam... dah juga buat getuk ubi dan sambal goreng untuk menambahkan menu jawa saya.

Suasana bangunan ni selama sebulan lebih saya tinggalkan, dah sedikit berubah.  Kalau sebelum ni satu bangunan hanya dihuni oleh staff SIAK (SIAEB), kini 2 floor di bawah dah diisi oleh orang/keluarga2 lain.  Dengarnya ada 1 keluarga dari Malaysia juga, tapi kami belum pernah terserempak.  Tinggallah tkt 3-6 yg dihuni staff SIAK.  Staff yang lain2 tu, terutama yg baru datang, dah dipindahkan ke apartment yg satu lagi.

Lepas ni dah tak boleh buat macam "ini bangunan apak aku yg punyaa.." haha!  Nampak kat swimming pool pun ada rule baru.. timing 10am - 10 mlm je.  Tak bolehle lepas subuh kami berpoya2 kat pool tu macam dulu2  :P  Tak sempat saya nak pandai berenang.  Memang miss juga masa awal2 datang dulu.. esp masa saya berjualan kuih kat lobby bawah, dan aunty hani tu jual nasi lemak.  Segalanya mula berubah sejak berlaku pergolakan Febuari lepas, bila masing2 dihantar balik negeri dan tak kembali, kecuali akak yg kejap ada kejap takde.  Sekarang saya dah tukar bisnes pulak.  Jadi penjual abaya... tu pun bakal sekejap je sebab dah nak balik for good November nanti.

Sekarang masa untuk menghayati suasana ini... menjadi perantau.  Esok2 bila dah tak ke mana kat M'sia tu, jangan mengeluh boring pulak! hehehh...
----------------------------------------------------

Gambar selingan 
Masa balik haritu... 7 1/2 jam.. mmg boring utk sikecik.. mujur dia tak buat hal.. dah besar dan mula nak enjoy travelling.. Cuma tak boleh duduk diam lah... sampai tertanggal seat tu dibuatnya kihkih! 

Kadang2 gayanya macam ni, kaki pun boleh naik.. macam kat rumah sendiri je.. baju pun kena tukar biar selesa..

Dapat group crews yg pencinta kanak2, untunglaaa.... 

Dapat lena macam ni lagi untung... mak dia lah!

Nanti besar nak macam abi... hari2 tgk kapalterbang! Gitu la kot ye...  :D:D

No comments:

Post a Comment